2012-05-14

Martinas tårta

Lovade ju att blogga om tårtor som jag gjort. En kollega till mig fyllde 40 hela år här i dagarna och ville att jag skulle göra hennes tårta. Det är här den hemska orkideen kommer in. Jag hade aldrig någonsin gjort en orkidee i hela mitt liv i socker men det ville Martina verkligen ha på sin tårta så det var bara att ta fram boken med beskrivningar och sätta igång. Hittade oxå en film på youtube över en instruktion hur man gjorde men jag bröt ihop och lyckades inte alls.

Efter mycket om och men så fick jag ihop den här

Martina har oxå en hund som heter Ozzy och ett försök till honom fick det oxå bli i sockerpasta.


Det färdiga resultatet efter ett antal svordomar och många suckar så blev det ganska ok ändå. Men herre min jösses, nu när jag fyller år vill jag ha en kurs i hur man modellerar människor! Hjälp mig någon!!!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen