2012-05-13

Steg för steg. Barbie tårta.

Här kommer nu en snabb guide till barbie tårta. Jag vet att det finns miljarder sådana på nätet men för att göra en Barbie tårta behövs lixom inget "extra" i utrustningsväg. En bunke, tårtbotten, en benlös barbie, fyllningar, smörkräm och lite sockerpasta eller marsipan.

Så här gick jag tillväga när jag gjorde Stellas tårta.


En vanlig jäkla bunke från IKEA. Mellan storlek tog jag idag.

Lägg ner en del av tårtbotten i botten på bunken. Rund och fin.

I med första lagret fyllning som i detta fall var hallongrädde.

På med en del av tårtbotten igen.

I med nästa lager fyllning som i detta fall var Dumlekola kräm med lite jordgubbstwist.

På med sista tårtbotten. Ställ nu in i kylen och låt den stå där en stund medans du vispar ihop smörkrämen.

Här blev det rosa chokladsmörkräm. Det var väldigt viktigt att den var rosa.
Sen bryter du benen av Barbie. Jag vet, det känns lite så där men ta i bara!
Linda in henne i lite gladpack så blir hon glad igen..:-D


Sen är det dags att ta hand om tårtan som du stjälper upp på ett tårtfat eller en tårtbricka.

Täck tårtan med chokladsmörkrämen och kör ner Barbie i mitten av den. Det blir lite hål runt henne men täck dessa hål med smörkräm oxå. Sen är det bara till att dekorera Barbie som man vill.

Så här blev Stellas tårta idag.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen