2011-08-09

En mellandag prov av nya recept.

Idag skulle jag inte baka. Det skulle vara fint väder och vi skulle vara på stranden. Men....solen lyste men värmen var inte där så vi packade inte iväg oss förrän tolv och då hann jag med att baka en ny sorts kakor. Inte vilka kakor som helst vill jag lova utan Oreo Cheesecake Cookies.
Den doften som spred sig i huset under bakningen var inte att leka med. Det vattnades i munnen på oss....Dessa måste ni absolut baka om andan faller på!! Receptet kommer under bilderna.





113 g mjukt smör
100 g philadelphia ost
225 g socker
1 tsk vaniljessens
180 g mjöl
100 g choklad linser
1 paket oreo kakor
vit choklad

Vispa smör och philadelphia ost i ca 8 minuter till en kräm. Skrapa ner krämen från kanterna och tillsätt socker. Vispa detta i ca 3 minuter. Skrapa ner smeten från kanterna igen och tillsätt vanilj och mjöl. Vänd ner mjölet i smeten. Tillsätt chokladlinser och rör om.
Skrapa ur krämen mellan oreo kakorna och mal sönder dessa till smulor.
Forma en boll av smeten med smör och philadelphia ost (lika stor som en glassskopa ungefär) och rulla bollen i smulorna från oreo kakorna.
Lägg på plåt med bakplåtspapper och grädda i 12 - 15 minuter i 190 grader.

När kakorna har kallnat ringla över smält vit choklad.



Inte nog med dessa godingar till kakor. Vi fick taskigt väder på eftermiddagen oxå och då bakades det brownies.
Recept på dessa får komma under morgondagen då en liten kille ligger i sängen bredvid och tycker att jag ska flytta på mig från datorn. Men goda brownies blev det och jag tycker nog att ni ska baka dom oxå.



Två små försökskaniner kom på besök för kakorna och en stor försökskanin kom för brownies. Bägge bakverken fick godkänt så fika besöket på kvällen fick ta del av dessa bakverk.

I morgon får ni receptet på brownies som är fyllda av goooood goooood choklad!! :-)
Jag tror vi bakar lite bullar i morgon! :-D

Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Mikaela

Tack (!) för smakproverna! Du är helt grym på att baka...

2011-08-09 (20:42:04) www http://ljummetkaffe.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen