2011-08-27

Experiment

Igår fick jag nya tyllar från Strössel och annat. Tre stycken nya varav jag har provat två :-) Måste ju testa när man får något nytt.
Så jag bakade cupcakes på en ny sort som hade Creme Brulée pulver i sig. Vet inte om jag kände så mycket smak av detta utan det smakade mest som en vanlig jä..a muffin ;-) Försökte mig oxå på att göra en frosting som jag inte gjort förut. Den bestod av vitchoklad och grädde men jippie. Jag hade inte tid att vänta på att den skulle bli kall så hela satsen skar sig. Inte så roligt men det var bara bryta ihop och komma igen. Jag gjorde istället en vanlig frosting till en vanlig muffin. Tråkigt. Men dom blev rätt söta.





Fullkomligt älskar mina nya tyllar som är STORA. En öppen stjärna som är 18 mm och en rostyll som är 16 mm då får man sånna här fina djupa spår! :-)

I morgon kommer det ett till test på en cheesecake....ja cheesecake är min "grej" just nu.....

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen