2011-08-22

Sista minuten tårta.

Lovade att återkomma om gårdagens mördartårta och om blodet rann ur den. Tyvärr rann den inte så mycket som jag ville så nästa gång ska jag göra ätbart blod som är löst och fint och som inte kan annat än att rinna.

Idag tror jag att jag har bakat den godaste tårtan ever. Råkade smaka på den nya fyllningen som jag gjorde, passionsfruktsmousse, och den gick inte av för hackor. För idag mitt på dagen eller nästan på eftermiddagen så fick jag en fråga om jag kunde göra tårta tills i morgon. Det var lite lite tid för mig att hinna med alla moment men va fasen jag kör ändå. Vi skulle på 8 års kalas och middagen skulle göras men det skulle nog hinnas med. Först nu efter 22 på kvällskvisten är jag klar. *Puh!* Jag hoppas att han blir nöjd med sin tårta som levereras i morgonbitti men den blev ju inte direkt så där super manlig..:-D

Fyllningen i denna är mjölkchokladvisp och passionsfruktsmousse. Runt om är det marsipan och det är underbara ICA's marsipan. Tycker att den är helt klockren att jobba med och faktiskt god!





Nu är det dags för att sova. Om jag var trött idag så kommer jag vara mer än trött i morgon.
Godnatt på er!

Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Christina A alias Cha

Milda makter så Gott det låter!

Det blir bara godare och godare - fast det trodde jag inte var möjligt!

2011-08-23 (16:10:16)

Postat av: Åsa

Jo du Christina. Den här tårtan smakade jag och jösses.....den var gooood...:-)

2011-08-23 (19:36:41)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen