2011-08-08

Torta Caprese och min favorit....

Semesterveckan i Mora är över och vi har landat hemma igen. Vi har haft en helt underbar avkopplande tid i Mora med besök på björnpark, fiske, bad och en massa annat.

Många middagar har det blivit och där har jag med all vänlighet ställt upp med efterrätten..:-D Personerna i Mora har varit mina försökskaniner och det tackar jag för.

Hittade ett spännande recept på en chokladmandeltårta eller Torta Caprese som det tydligen hette. Tänkte prova denna men den kanske inte föll alla på läppen runt omkring mig. En fin tårta som ska serveras med grädde och antingen hallon eller jordgubbar. Här blev det jordgubbar. Man ska inte ta för stora bitar eftersom den är otroligt mastig!



Barnens favorit var det inte och sanningen att säga så var det inte min favorit heller. Den sjukt bästa efterrätten som jag vet är så enkel och underbar som marängswiss. Matilda 3 år fick hjälpa mig att göra marängswissen och hon åt med stooooor aptit. Ja det gjorde de andra två barn som fick äta av denna underbara efterrätt. (Två vuxna fick även varsin tallrik..:-))



Nu pysslar jag med två nya projekt.
Men här har jag så få försökskaniner. Någon som ställer upp?

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen