2011-07-30

Semesterbloggar

Befinner mig just nu på en underbar semester med massvis med sol och bad fastän jag är kvar i Sverige. Härliga dagar har vi framför oss men inte helt utan bakning.

Min kära mormor fyllde 89 år häromdagen och jag ville fira henne med något som hon tycker väldigt mycket om nämligen mazarin och jordgubbar så det blev då en jordgubbsmazarin tårta som var jätte smarrig.



Sen blev det en bokad pirat tårta som inte blev någon pirat tårta utan en festival tårta istället.
Denna innehöll dumlekolakräm och hallon/banan grädde, spacklat med smörkräm av vitchoklad. Täckte denna med marsipan och använde faktiskt bara marispan. Funkade bättre än vad jag trodde och ICAs marsipan var helt ok att jobba med. Det blir det nog flera gånger!



I morgon hoppas jag på en full dag med sol och bad! Ingen bakning blir det nu på några dagar framöver och jag ska bara njuta av att få "vara".....

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen