2011-11-13

Åh va jag älskar bröllop!


Igår var vi då på bröllop i Dannemora kyrka. En jätte fin söt kyrka som var alldeles lagom stor. Underbart fin! Den som inte varit där bör åka dit!
Det blev en lång härlig dag trots att november gjorde sig påmind med både blöta och kyla. Men värmen som fanns i våra hjärtan kunde ingen ta fel på! Bruden och brudgummen strålade ikapp och jag tror att dom fnissade en del innan det var dags för allvaret i kyrkan. Deras två barn var näbbar och mer eller mindre rusade fram i altargången fram till platsen där dom skulle stå. Tror att direktiven från mamman och pappan hade varit väldigt tydliga :-) Det var en fin vigsel och som vanligt så trängde sig tårarna på. Några harklingar så var man på banan igen.


Efter vigseln blev det sedvanliga kramar och gratulationer på kyrkbacken och även ett och annat riskorn flög i luften. Härmed presenteras familjen Eriksson i sin helhet. Visst var dom fina!!


Sen var det dags för fest på Juffen, ja lokalen hette faktiskt så. Där serverades det buffé och tårta. Jag var lite nervös för tårtan för jag brukar ju bara leverera och sen åka därifrån men nu skulle jag vara kvar och se reaktionerna. Shit, tänk om dom tycker den smakar skit????? Jag vet inte hur många som parkerade sig framför tårtan och fotade den. Det såg riktigt roligt ut! Fortsättningen på kvällen blev tårtsnack med mig, om hur fantastisk den var :-) Riktigt skoj!


Men visst är det något alldeles speciellt med bröllop. Jag tittade på min man på kyrkbacken och tänkte på hur snygg han är..:-) Något som man inte ser så där när det är tisdag efter jobbet :-D Ruskigt snygg är han, en sån tur att jag är gift med honom!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen