2011-11-05

Tillbaka från en paus.

I mitten av oktober ganska exakt tiden från det sista inlägget på bloggen var det någon som tyckte att jag skulle sluta hålla på med bakning. Enligt denna person skulle jag gå ner i vikt bara av att sluta baka. Denne person måste ha trott att jag käkade upp allt som jag bakade själv. Från det ögonblicket tappade jag gnistan lite. Mitt stora intresse var inte bra för mig enligt någon och det tog faktiskt hårdare än vad jag trodde.
Nu när våra kompisar ska gifta sig nästa lördag har jag sagt att jag ska fixa bröllopstårtan. Dom får den som bröllopspresent av oss och jag har planerat och tänkt mycket på denna tårta och idag skulle jag börja med bottnar som skulle frysas. Men jag hittade inte någon lust att göra något. Det kändes hemskt.

Så jag tänkte om jag försöker komma igång med något annat som tar lite kortare tid och som är rätt så skoj ändå så kanske jag får upp gnistan igen.

Så jag gjorde mina favvisar i eftermiddag. Morotscupcakes som jag gjort så många gånger förut. Oj va det var roligt att baka och det kom ett resultat jätte fort. Ganska söta blev dom oxå. Om nu denne person som tyckte jag skulle lägga ner läser detta så vill jag bara förtydliga: jag cyklade 1,5 mil i morse, gjorde sen mina övningar som naprapatrik lärt mig för att sen rusa runt lite och fixa till kvällen. Orolig över att jag ska äta allt? Nej ingen risk, två tonåringar finns här i huset som äter mer än gärna fyra var antar jag. Jag får nog vara glad om jag får smaka en halv.

Om jag ska fortsätta baka! You bet!!! Alla gånger!! Jag lägger inte ner!!

Postat i Allmänt | Comment (8) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Helen

Härligt att du hittade gnistan igen, det är så trist när någon lyckas klämma ut sig en dryg kommentar som sen får en att tappa all inspiration och lust.

Jag tror att min räddning är att baka - jag blir mätt av själva bakandet, visst provsmakar jag en kaka eller en muffin men sen behövs inget mer men visst finns det folk som tror att man goffar i sig allt man bakar - tur att man själv vet vilken lycka det är för ens vänner, grannar, arbetskamrater eller vilka det nu är som får avnjuta allt gott som jag producerar när jag ägnar sig åt den underbara terapin som bakningen är för min del

2011-11-05 (19:41:31) www http://franminvraavvarlden.blogspot.com/

Postat av: Nina

Äntligen finaste Åsa! Jätte fina och säkert super goda! Kanske cake pops tur snart? Hoppas, hoppas...

Kram!

2011-11-05 (20:52:50)

Postat av: Lena

Fortsätt vara den konstnär du är!! Du vet vad som går in och inte. Att sluta skapa skulle ta bort så mycket från dig, den du är. Fokusera på det som är viktigt för Dig! Känns bra att du är tillbaka med förhoppningsvis nya bilder på dina konstverk som jag stolt kan visa upp att Min syster gjort,

kramar

2011-11-05 (21:35:11)

Postat av: Åsa

Helen:Bakning är helt klart klockren terapi! jag har ju saknat den lite men det kanske var välbehövt med en paus.

Nina: Cake pops....var det inte inkilningstårta??



Lena: Jag fortsätter tro mig! Ingen stoppade zorn va? ;-) Som vår käre morfar sa så kanske det har åkt med en och annan gen från honom..:-D

2011-11-05 (22:05:36) www http://baragodasaker.blogg.se/

Postat av: Christina

Det Du sysslar med är inte "bara" bakning, det är Konst! Du har gåvan! Och innerst inne vet Du det!

Kram!

2011-11-06 (11:10:28)

Postat av: Viktoria

Du har en unik talang Åsa och den ska du ta vara på.

Att vissa kan kläcka ur sig dumma kommentarer som svider har nog alla fått erfara, bra att du försöker ignorera det. Du är en underbar människa precis som du är.

2011-11-06 (19:21:17)

Postat av: Nina

Cake popsen ska hamna i MIN mage! Dom är så himmelskt goda så dom vägrar jag att dela med mig av! Viskar Jag bjuder av dom men tillåter ingen att ta någon;)Bra va?

2011-11-06 (20:22:34)

Postat av: Jenny

Åh, skönt att du är tillbaka! har kikat in på din fina inspirerande blogg många gånger nu och undrat var du tatt vägen! Jag har saknat alla fina bilder på dina mästerverk, ser fram mot att se bröllopstårtan!

Som sagt, skönt att du är tillbaka och bry dig inte om vad andra säger, även om det kan vara svårt!

Kram

2011-11-07 (15:47:44)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen