2011-10-08

Bok och brandbil!

Först ville Jenny ha både en bok och en brandbil men sen nöjde hon sig med en brandbil. Men boken som jag menar är en jätte fin recept bok som heter Två systrars söta. Äntligen är den min! Den landade i brevlådan igår och som jag har bläddrat i den. För bråttom har jag så jag ser alla recept men fördjupar mig inte i något än så länge. Men nu när brandbilstårtan är klar kan jag sätta mig ner och studera alla super läckra recept!



Men boken fick läggas åt sidan för Elton fyllde 3 år! Han hade önskat sig en brandbil på tårtan och hans mamma tänkte "Hjälp!". Hon frågade mig om hjälp och visst gjorde jag en brandbil till Elton. Vill påpeka att jag aldrig gjort en så snygg brandbil förut fastän min egen son är besatt i allt vad blåljus heter!
Fyllningen i tårtan är dumlekolakräm och hallongrädde. Jag tyckte den blev lite fin faktiskt!


Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Jenny

Vilken tårta!

Elton är nöjd! Mamman är nöjd! Kunde inte bli bättre!

Snart kommer pappans jobb-kompisar också vara nöjda. Resterna åker med på nattskiftet till Forsmark 3.

Kram Jenny

2011-10-09 (19:16:47)

Postat av: Åsa

Va glad jag blir att han tyckte om den! Tyckte själv att den blev fin och så får vi hoppas att skiftlaget gillade resterna..:-D

2011-10-09 (20:39:38) www http://baragodasaker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen