2011-10-13

Höstliga tårtor

En kollega till mig frågade om jag ville göra tårtor till två födelsedagar som dom skulle fira gemensamt. Jag tror att jag fick frågan långt in i september så det var bra planering innan jag skulle göra denna tårta. Ändå kändes det som om jag hade glömt hälften. Det är mycket som snurrar i huvudet nu vill jag lova.
Det skulle iallafall vara höstliga tårtor och den ena som fyllde år var intresserad av jakt så då blev det en älg också. Fyllningen var olika i bägge tårtorna. Päronmousse och aftereight kräm i den ena (fattar inte varför jag inte gör päronmousse oftare, den var to die for) och i den andra var det blåbärsmousse och limemousse, en säker kombination även om jag gör lime med hallon oftast.

Här kommer resultatet....älgen blev lite söt....:-)



Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen