2011-09-05

Cake Pops!



För första gången gjorde jag Cake Pops idag. Det är inte sista gången kan jag säga för enklare har jag aldrig varit med om. Lite pill att täcka med choklad och grejja med strössel men så himla roligt!
Det kändes nästan lite fuskigt att göra en "No bake" grej men va fasen.

I dom röda är det
1 paket singoalla kakor
50 gram philadelphia ost
Doppade i marabou mjölkchoklad och vit choklad.

I dom andra är det
1 paket ballerina kladdkaka kakor
50 gram philadelphia os
Doppade i marabou mjölkchoklad.

Kör kexen till mos i en matberedare och blanda sen i osten. Rulla till bollar och lägg i frysen en stund. Smält chokladen och fixa till pinnar till bollarna. Doppa ena delen av pinnen i choklad och tryck den i en boll. Ställ in i kylskåp en stund. Rulla sen bollarna (på pinne) i chokladen och låt den stelna lite, doppa sen ner bollen i valfritt strössel eller ha den naturel..:-D

Nu har jag inte smakat dessa själv. Maken provade en ikväll, sonen får en i morgon. Resten följer med till jobbet i morgon.

Tjingeling för nu!

Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Linda Eskilsson

Du göder dina arbetkamrater du :-)

2011-09-06 (06:35:53)

Postat av: Nina

Singoalla popsen, är nog min favvo all time high! Munnen skriker på mera mera!

2011-09-07 (21:24:58)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen