2011-09-30

En 6 åring!

På tisdag fyller sonen i huset 6 år! I morgon har han bjudit till kalas för alla sina kompisar. 13 barn kommer det bli inklusive födelsedagsbarnet.
Jag frågade honom om vi skulle ha tårta eller cupcakes på kalaset och fick svaret att ja det ska vi. Jag önskade att han skulle välja mellan tårta ELLER cupcakes men det ville han inte. Så nu blir det bägge och. Jag antar att vi har mycket fika över när dagen är slut i morgon. Nu har jag iallafall kringorna, cake popsen och tårtan klar inför kalaset.
I morgon ska vi duka upp tema enligt...eller kanske inte....(han har bjudit till baklängeskalas) men i enlighet med hösten iallafall. Foton på uppdukningen kommer i morgon! Elias har oxå bestämt att barnen ska sitta UNDER bordet och fika....ok...vi får se hur det går.

Här kommer bilder på cake popsen, Flugsvamparna är singoalla med blåbär och vanilj och stubbarna ( ja det ska föreställa stubbar) är Ballerina Toffe med mjölkchoklad runt.



Tårtan gick oxå i höstens tema. Men bokstäverna på Elias skulle vara sailE och det skulle stå rå 6. Sagt och gjort. Fyllningen i tårtan är banan/vanilj och dumlekola fluff. Täcket är marsipan och figurerna är mest marsipan de med..:-D Fin blev den tycker jag. :-)




Nu tackar jag för ikväll och slår mig ner i soffan för att titta på Idol. Någon gång under kvällen kommer ett gäng glada resenärer från Mora hit...:-)

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen