2011-09-08

Varför bakar du så mycket?

Många som frågar mig hur jag kan ha kommit på att tårta så mycket som jag gör. Den lilla killen i familjen undrar varför jag bakar så mycket. Anledningen till att jag bakar är att jag får se ett resultat! Ett resultat som kan muntra upp någon eller bara förgylla tillvaron hos någon. Bjuda på något gott eller få någon att komma för sällskap på lite "Åsa" fika.
Men hur kan jag då ha kommit på att tårta så mycket som jag gör? Vad var det som fick mig att börja? När min son fyllde 1 år så ville jag att han skulle ha en annorlunda tårta. Ville inte göra något vanligt utan ville prova mig fram. Var föräldraledig då så det gick ju bra att prova lite mellan varven man passade vad den rörliga lilla krabaten gjorde.

Så den här tårtan var startskottet till alla andra tårtor som jag gjort.


Jag minns än idag vad jag hade i den för det var dumlekola kräm och hallongrädde, vilket min lilla 1 åring åt med god aptit. Ja med fingrarna så klart!
Sen har det blivit mycket tårta. Konfirmationstårtor, doptårtor, bröllopstårtor och massor av födelsedagstårtor m.m.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen