2012-01-14

Hej 2012!

Dålig bloggare anmäler sig till 2012!

Jag är iallafall här igen! Inte slutade jag baka efter den där jätte stora bröllopstårtan heller men det blev så mycket jul och så mycket heltids arbete så jag hann helt enkelt inte blogga.

Men nu är det nya tag! Nytt år och nya möjligheter!

Sista tårtan för 2011 gjorde jag åt en kollega som fyllde år. Han ville bjuda på jobbet så jag ryckte in. Vi var inte helt överens med designen men tillslut blev det nog bra. Han var nöjd iallafall och det har runnit så mycket vatten under broarna så jag har helt glömt av vad det var i den? Passionsfruktsmousse och vaniljmousse kanske? Vet att dom tyckte den var god. ;-)



Sen blev det mycket saffransbak och pepparkakshus. Pepparkakshuset gjorde vi själv fixade en mall och sen bakade vi hela själva. Elias skulle baka sa han men det var bara jag som satt där och grejjade.


En hel hög med cakepops blev det oxå till min kära vän som fyllde år. Jag tror hon fick över 60 cakepops och jag var något less när jag var klar! Men hon var glad över sin födelsedagspresent och nu vill hon ha meeeeer...:-D

Idag konstaterade vi att vi hade för mycket bananer. Baka på dom sa min man. Sagt och gjort, det blev Banan choklad cupcake med nutella frosting! Mycket musiga!! Nutella frosting var jädrigt gott och passade utmärkt med banan! Gör dom!!

Muffins!
125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
lite vita choklad linser
lite bruna choklad linser

fyllning:
2 bananer – skivade

Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett åt gången. Blanda ner övriga ingredienser och häll smeten i muffinsformar. Skiva bananen och tryck ner några skivor i mitten av varje muffinsform. Grädda runt 25 minuter i 175 grader

Frosting:

100 g färsk ost (philadelphia)
50 g smör
3 stora matskedar nutella.

Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Nina

Godaste presenten jag någonsin fått! Tyvärr så har den väckt ett visst begär hos mig. Jag vill/måste få fler!! Singoalla popsen är allra godast!

2012-01-14 (17:38:54)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen