2012-01-26

Semla fast som cupcake

Jag gillar ju egentligen inte semlor. Tycker att bullen blir för stor och ganska äcklig och så växer det i munnen på mig. Det är nog något gammalt minne från när man la semlan i en tallrik med varm mjölk.

Igår behövde jag lite terapi. Hade mycket som surrade i huvudet och behövde få tankarna på annat håll. Hittade då ett recept på en blogg med Semle cupcakes. Riktigt trevligt såg det ut och det kunde bli något skoj att bjuda på nästa dag på jobbet. Sagt och gjort, min dö fina kitchen aid (som är äppelgrön :-)) snurrade igång och vips så hade jag fyllda muffins formar. En kvart i ugnen och så hade jag jätte fina kardemumma muffins. Skar av locket och gröpte ur lite innehåll och la detta i en bunke. Sen rev jag mandelmassa i samma bunke och blandade i lite mjölk. Fyllde den urgröpta muffinsen igen och spritsade på ett rejält lager med grädde. På med locket och pudra florsocker över och så vips!! Så har du en alldeles perfekt liten god semla!
Jag tror inte att jag har fått så mycket beröm för något bakverk som jag har haft med mig till jobbet. Varenda smula försvann och som tur är så har jag stoppat undan tre här hemma så vi kan få till kvällsfika! Receptet hittade jag här!



Varning utfärdas dock!! Dom är riktigt snuskigt goda.....

Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Kaksmulan

Vad kul att du bakade och gillade mina semle cupcakes. Tycker också de var jättegoda de blir ju inte så himla mäktiga som vanliga. Hoppas du hittar något mera som du gillar hos mig, nu ska jag spana runt lite på din fina blogg.

2012-02-09 (14:54:54) www http://kaksmulan.se


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen