2012-05-09

Bullbak

Jag kommer alltid på för sent att jag vill baka bullar. Jag börjar oxå alldeles för sent. Eftersom jag hittat ett nytt recept med en fördeg på bullarna så tar det lite extra tid. Tidplanering? Smart? Njaaa....inte direkt men jag ska nog hinna blir klar innan midnatt. Varför jag fick så bråttom? Jo för i morgon kommer det familj från Dalarna och dom brukar gilla bullar :-) och här har vi inte köpebullar!

Receptet på bullarna hittade jag på bloggen Pain de Martin. Bullarna jäser som skvatt galna och det blir fluffiga och stora fina bullar. Det står i receptet att dom ska bo i ugnen i ca 8 minuter men mina bullar var inne i ca 12 minuter för att bli klara så man kan med fördel lägga till lite tid. Men ha övervakning på bullarna så du inte får dom allt för solbrända.



Jag brukar ha mandelmassa i mina bullar men idag fick det bli vanliga kanelbullar. Mandelmassan var slut i det Nordgrenska hemmet och jag orkade inte åka och handla. Förresten var det nog stängt överallt i min by så kanelbullen fick duga.

Jag äter helst min nybakta, lagomt varma kanelbulle tillsammans med iskall mjölk.


Hur äter du helst din bulle?

Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Malin

Helst precis just när jag tagit ut dem från ugnen så jag bränner mig på tungan och måste dricka mjölk direkt i från paketet och spiller ner tröjan...

2012-05-09 (22:52:40) www http://www.finnsnas10.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Matbloggstoppen